Хто виготовляє техніку Xiaomi? Вся правда про бренд і товари, що їм випускаються.
| | | |

Хто виготовляє техніку Xiaomi? Вся правда про бренд і товари, що їм випускаються.

Гаджети Xiaomi останні роки користуються незмінною популярністю, і нікого не дивує стрімкий розвиток компанії, що захоплює нові й нові ринки. При цьому не всі знають, що власного виробництва китайський гігант не має. Мало того, далеко не всі продукти, які випускаються під брендом Xiaomi, дійсно розроблені цією компанією. 小米集团, піньінь Xiǎomǐ Jítuán, пал. Сяомі Цзітуань; стилізовано…

Гаджети Xiaomi останні роки користуються незмінною популярністю, і нікого не дивує стрімкий розвиток компанії, що захоплює нові й нові ринки. При цьому не всі знають, що власного виробництва китайський гігант не має. Мало того, далеко не всі продукти, які випускаються під брендом Xiaomi, дійсно розроблені цією компанією.

小米集团, піньінь Xiǎomǐ Jítuán, пал. Сяомі Цзітуань; стилізовано як XiaoMi) – китайська корпорація , заснована Лей Цзюнем в 2010 році. У 2021 році стала лідером з обсягу виробництва смартфонів. Також виробляє побутову техніку, планшети, смарт-годинники, ПЗ, електросамокати, електровелосипеди та багато іншого.

Хто виготовляє техніку Xiaomi?

Xiaomi – китайська компанія, яка займається виробництвом різних електронних пристроїв, у тому числі смартфонів, ноутбуків, планшетів, розумних годинників та іншої техніки. Але хто конкретно виробляє всі ці пристрої?

Перш за все, варто відзначити, що Xiaomi є брендом, який працює за принципом Original Equipment Manufacturer (OEM). Це означає, що компанія сама не виробляє своїх пристроїв, а закуповує їх у виробників, які виконують роботу на замовлення.

Один із найбільших партнерів Xiaomi з виробництва смартфонів – компанія Foxconn, яка має виробничі потужності у Китаї та інших країнах. Вона виробляє безліч моделей смартфонів Xiaomi, починаючи від бюджетних та закінчуючи флагманськими моделями.

Крім того, Xiaomi уклала угоди про співпрацю та з іншими виробниками, такими як Wistron, Compal Electronics, Inventec та інші. Деякі з них спеціалізуються на виробництві ноутбуків та іншої техніки.

Важливо, що Xiaomi контролює якість виробленої техніки, проводить ретельний контроль якості кожному етапі виробництва, і навіть взаємодіє з виробниками на рівних умовах. Це дозволяє компанії виробляти високоякісну техніку за доступною ціною, яка користується популярністю серед споживачів.

Наприкінці можна сказати, що виробництво техніки Xiaomi здійснюється не компанією-виробником, а через співпрацю з великими виробничими компаніями, що спеціалізуються на виробництві електроніки. Однак завдяки ретельному контролю якості з боку Xiaomi компанія пропонує споживачам високоякісну та доступну техніку.

Що таке компанія Xiaomi

Старт майбутнього «китайського Apple» був цілком звичайним — талановитий програміст розробив оболонку для Android і не збирався захоплювати світ — він лише планував створити лінійку Android-сервісів для китайського ринку. Але вже через рік у MIUI було півмільйона користувачів і засновники компанії вирішили випустити свій смартфон. За основу було обрано iPhone, тоді недоступного в Китаї.

На момент початку продажів на замовлення у Xiaomi не було не те, що власного виробництва — навіть договору з будь-яким заводом. Засновники, схоже, самі не надто вірили в успіх свого починання. Принаймні в такий успіх за добу набралося понад 300000 замовлень. Xiaomi почала спішно шукати завод для випуску вже проданих смартфонів, але все одно перші екземпляри Xiaomi Mi 1 потрапили до власників лише за три місяці після початку продажів.

Успішні продажі показали засновникам компанії, що схема працює: для виробництва смартфонів зовсім не обов’язково володіти власними заводами. Втім, так само працює більшість компаній — від китайського ноу-нейму до гігантів на зразок Apple та HP.

Чому ж Xiaomi не залишилася в когорті локальних китайських брендів з назвами, що важко вимовляються, а вирвалася на світову вершину? Тому що Лей Цзюнью із співзасновниками вдалося «намацати» виграшну стратегію.

Xiaomi поставила на високу технологічність та інноваційність своїх гаджетів. Але якщо Apple, виїжджаючи на тому ж, завжди позиціонував свою продукцію як предмети для обраних, то Xiaomi вирішила зробити високі технології доступними для всіх. Такий підхід було не підкупити, особливо у Китаї.

У наступні роки Xiaomi використала вже напрацьовану стратегію для розширення ринку — власним виробництвом вона так і не придбала, натомість утворила цілу «екосистему Xiaomi», що включає кілька власних брендів та дружніх компаній.

Екосистема Xiaomi

Субренди XIAOMI
Субренди належать самій компанії і їх не так вже й багато. Всі їх легко побачити зайшовши на офіційний сайт Xiaomi.

Це – Mi, Redmi, Poco та Black Shark. Redmi спочатку виділився як окремий підрозділ бюджетних смартфонів, але згодом лінійка Redmi розширилася, у ній з’явилися свої флагмани та аутсайдери, а також інші гаджети.

Під брендом Poco випускаються смартфони, орієнтовані на молодіжну аудиторію, з розширеними ігровими можливостями, гарною камерою та гарною для своєї ціни продуктивністю.

Black Shark є ігрові смартфони, мало поширені за межами Азії.

Окремо слід згадати бренд Mijia. Бренд з’явився у 2016 році і був виділений під напрямок «розумних» пристроїв, які інтегруються в систему розумного будинку. Але в 2020 році Mijia перейменували на Xiaomi Smart Home, при цьому логотип пристроїв залишився тим самим.

Тепер на тому самому гаджеті Xiaomi може красуватися як напис xiaomi, і логотип «MJ», котрий іноді обоє відразу. Це не підробки, всі ці пристрої оригінальні просто випущені на різних заводах (або в різний час) але плутанини додає.

Дружні компанії
Xiaomi є акціонером багатьох китайських компаній, серед яких є як виробники, так і OEM-розробники електроніки. У деяких компаній Xiaomi є контролюючим акціонером (тобто володіє більше 50% акцій), у деяких — мажоритарним, але в будь-якому випадку йдеться про самостійні компанії, зі своїм штатом, своїми розробками та своїми правилами. Як правило, Xiaomi у їхню роботу не втручається (або втручається слабо).

Серед таких компаній Deerma, Yeelight, Roidmi, Dreame, Huami (Amazifit), XiaoYi, Yunmai, Jimmy, FIMI, MiTu та багато інших. Відповідно, пристрої, що продаються під брендом Xiaomi Dreame до самої Xiaomi, жодного стосунку не мають — ні в розробці, ні у виробництві.

Чому ж сторінки інтернет-магазинів завалені подібними гаджетами? Тому що це вигідно всім, крім кінцевого покупця. Магазину вигідно, тому що товари, в назві яких згадується Xiaomi, купуються набагато краще. Власнику бренду вигідно з тієї ж причини — варто додати до свого бренду магічне слово «Xiaomi» і продаж тут же підскакує. І самій Xiaomi вигідно – адже і вона отримує частину прибутку від продажу цих гаджетів. Страждає тільки покупець, який іноді стикається зовсім не з тим рівнем якості, на який він очікував.

Причому Xiaomi у цій схемі нічим не ризикує – на коробці та на корпусі гаджета його логотипу немає, у документації теж, і навіть на офіційному сайті жодних згадок. І лише консультант у магазині запевнятиме, що «Dreame — це той самий Xiaomi. На тому заводі робиться». І в принципі, навіть не збреше. Цілком можливо, що на тому самому. Але це не Xiaomi.

Як виробляється техніка Xiaomi

Як уже згадувалося, свого виробництва у Xiaomi немає, усі комплектуючі гаджетів Xiaomi – покупні. Деталі, наприклад, для смартфонів купуються приблизно у 40 китайських і кількох іноземних компаній, серед яких Samsung, Sony, LG, Qualcomm, Omnivision, EBBG та інші.

Складальні операції проводяться на заводах, що спеціалізуються на випуску великих партій мікроелектроніки. Це індійський Westron, тайванські Foxconn, Inventec та Wintech. До речі, Foxconn також збирає всю техніку Apple, тому власники Xiaomi Mi можуть сміливо стверджувати, що їхні смартфони зібрані на тому ж заводі, що й iPhone.

Хто розробляє техніку Xiaomi

Перші моделі смартфонів розроблялися безпосередньо Xaomi і вироблялися за моделлю OEM («Original Equipment Manufacturing»). Тобто фахівці Xiaomi проводили дослідження, розробляли електросхеми, підбирали комплектуючі, компонували їх і працювали над дизайном продукту. Після цього готова технічна документація передавалася завод-виробник.

Але як одна молода компанія самостійно може з такою швидкістю провести всі цикли досліджень та розробок виробів із сотень різних галузей — від валіз до ноутбуків? А ніяк. Приблизно з 2013 року дедалі більша частина виробів Xiaomi випускається за моделлю ODM («Original Design Manufacturing»). За цією моделлю схема та компонування теж розробляється виробником. Замовник може лише трохи змінити дизайн (у певних рамках, заданих розташуванням компонентів), та й нанести свій логотип, зрозуміло. Ось і виходять у різних як би компаній дуже схожі вироби.

Xiaomi не розкриває інформації, які гаджети вона розробляє сама, а на які просто “клеїть логотип”. Але, за інформацією Reuters, вже у 2019 році 75% продукції Xiaomi вироблялося за моделлю ODM.

Виробнику вигідно робити велику кількість однотипних виробів, тому випущені ODM вироби обходяться замовнику набагато дешевше, а значить і націнку він може робити більше. Окрім того, використання ODM дозволяє прискорити випуск нових моделей на ринок. Достатньо знайти більш-менш оригінальну модель та випускати її під своїм брендом. Так роблять тисячі компаній, але Xiaomi вдалося спочатку заробити ім’я та розвинутися, а потім уже влитися у цей прибутковий бізнес.

Ще один шлях, яким нова техніка отримує логотип «mi» — краудфаундингова платформа Youpin. Платформа належить Xiaomi, яка готова виділити фінанси цікавим проектам. Не всі вони потрапляють до лінійки продуктів Xiaomi, але шанси є. Як, наприклад, трапилося з кульковою ручкою Mi High-capacity Ink Pen, яка спочатку з’явилася на платформі Youpin.

Заради справедливості слід зазначити, що Xiaomi ретельно підходить до підбору моделей — особливо на основних напрямках діяльності та техніки, що випускається під брендом Mi.

Висновок

Xiaomi ніколи не мала власного виробництва, всі гаджети виготовляються на сторонніх заводах. Але на відміну від інших гігантів, на зразок Samsung або Apple, у Xiaomi більшість пристроїв виробляється за моделлю ODM, тобто оригінальним у них є тільки дизайн, і то з деякими обмеженнями.

У той же час, у Xiaomi добре налагоджений контроль якості, тому вироби, що випускаються під основними брендами компанії, поки що радують покупців не тільки привабливим дизайном, але й високою надійністю за доступною ціною. Але при купівлі виробів, що не мають логотипу Xiaomi (або її суббрендів), слід виявити розумну обережність.

 

Similar Posts